"I syrenernas tid" - Inger Wikström-Lindgren

Eftersom jag inte hinner varken skriva eller läsa så ofta och mycket som mina besökare skulle vilja, så får jag "fuska" lite och börja med en recension som jag ursprungligen skrivit till en annan sajt, www.saffo.se.

"I syrenernas tid" är en vacker kärlekshistoria som sträcker sig från början till mitten av 1900-talet. Historien berättas av en av huvudpersonerna, Beata von Balk. Beata sitter nu på ålderdomshem och ser tillbaka på det liv hon tillbringat med sin vän och stora kärlek Alma. De levde i en tid då det enda tänkbara för en kvinna var att gifta sig, skaffa barn och sköta hemmet. Detta var dock inget för Beata och Alma, som istället skaffade arbeten och flyttade ihop med varandra. Den kärlek som med tiden blev tydlig dem emellan höll de hemlig för omvärlden, men innanför det gemensamma hemmets väggar spirade den med full kraft.
Boken tecknar en mycket vacker bild av kärleken mellan två kvinnor som håller ihop livet ut, trots att de aldrig kan tillåta sig att visa sin kärlek öppet. Historien är lättsmält och mysig och bjuder på både leenden och tårar. Rekommenderas!

Jag har länge försökt få tag i den här boken utan att lyckas, om någon har den och kan tänka sig att sälja den till mig, eller vet vart jag kan få tag i den, så hör av er! Adressen är mimmi.o2 (a) spray.se, byt ut (a) mot @. OBS! Det är ett o som i oskar, inte en nolla i adressen!

Fler böcker på temat lesbisk kärlek finns som sagt recenserade på Saffo. Direktlänk till recensionerna: www.saffo.se/recensioner.htm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0