"Rockköket" - Jesper Almén

image7


För första gången tänkte jag faktiskt göra något så vågat som att skriva om en bok jag inte läst! Japp, det stämmer, samtliga böcker som jag räknat upp hittills har jag alltså också läst!
Boken jag tänkte skriva om nu är dock en kokbok - ska vi vänta på att jag någongång läser en sådan, så.. tja, då lär vi få vänta! ;)

Boken "Rockköket" innehåller tydligen recept på maträtter som anspelar på kända band eller låt-titlar, t.ex. köttfärslimpa (Meatloaf) och fyllda kycklingbröst (Dixie Chicks) och innehåller också en liten text om varje band. Svårighetsgraden på recepten varierar och jag funderar på om det finns något band som anspelar på kokta makaroner? Låter lagom avancerat för mig. ;)

Hursomhelst så tyckte jag detta var en så kul och annorlunda kokbok så jag var tvungen att dela med mig. :)
Tipset fick jag i tidningen Sköna Hem nr 13/06.

Kommentarer
Postat av: Eva

Du har ju så rätt! Vet inte var min hjärna var när jag skrev Anne Sebold. Naturligtvis ska det vara Alice Sebold. Men visst är det en suverän bok!!!

Boken "Rockköket" lät ju jättekul! den måste jag ta och titta på!

2008-02-29 @ 15:13:00
URL: http://boktokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0