Tips: fjärrlån

Innan boktipsen tar fart på allvar tänkte jag börja med ett allmänt tips. Vill man inte lägga pengar på att köpa boken man vill läsa, så finns ju alltid biblioteket. Men om inte ditt bibliotek har boken du söker, då? Jo, då finns det en liten, smidig tjänst som kallas fjärrlån som innebär att ditt bibliotek lånar in boken du söker åt dig från ett annat bibliotek, mot en liten avgift. Där jag bor kostar denna tjänst 5 kronor/bok, ett mycket överkomligt pris alltså. De flesta (alla?) biblotek erbjuder denna tjänst, dock varierar det lite vilken typ av litteratur de är villiga att fjärrlåna, men det skadar ju inte att fråga. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hm i min kommun tar dom 10 kr.. undrans om man inte ska flytta dit där du bor ;)
tyärr strula mitt internet igår så jag kunde inte skicka några låtar.. men kanske senare idag?!
Ha det gott och sov gott!
kram

2008-02-04 @ 03:26:29
URL: http://barbadensis.blogg.se
Postat av: Marika

Här var det dött!
Jag trodde det skulle komma minst ett inlägg om dagen ;0)
Hoppas allt är bra med dig iaf!
/Marika

2008-02-08 @ 22:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0