Välkommen till bokbrunnen!

Bloggens namn kan utläsas antingen som bok-brunnen i betydelsen "brunn av böcker", men också bok-brunnen som beskrivning för någon som brinner för böcker - en mer träffande beskrivning av mig finns nog inte! ;)

Jag som är "bok-brunnen" heter Mimmi, och har en hel massa böcker i bokhyllan - jag höll på skriva "för mycket", men böcker kan man väl aldrig få för mycket av? ;) De flesta böckerna i bokhyllan är dock olästa, för biblioteket har ju också så mycket bra som man bara måste läsa, och böckerna i bokhyllan står ju kvar "när jag får tid" (när nu det skulle vara? Jag tycker aldrig jag har tillräckligt med tid för läsningen...).

Helst läser jag verklighetsbaserade böcker om mänsklig grymhet, vilket ni nog snart kommer märka. Men även en och annan deckare eller thriller slinker med, och för all del även romaner, ungdomsböcker och annat.
"Bok-brunnen" kommer jag använda för att tipsa om böcker som jag tyckte var lite extra bra. Jag kommer också motivera min åsikt med att berätta lite om bokens handling, vilket förhoppningsvis väcker ert intresse och får er att genast kila iväg till närmaste bibiotek. ;)
Jag kommer även utnyttja den här platsen i cyberspace till att tipsa om bokrelaterade länkar och annat, t.ex. billiga nätbokhandlar.

Kommentarer och synpunkter mottages tacksamt! Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Äntligen:) välkommen till bloggvärlden.. Ska bli spännande att följa din blogg och få lite boktips.. Vet ju att du och jag har ganska lika intresse när det gäller böcker.. gillar samma typ av böcker alltså..
Hälsar dig välkommen och lev gott!

kramar

2008-02-02 @ 23:18:13
URL: http://barbadensis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0