Bokbörsen

Satt och surfade runt igår och hittade av en slump en bokshoppingsida som jag tydligen inte var registrerad på?!? (Det är dock åtgärdat nu!) Bokbörsen var namnet, och den visade sig kunna erbjuda många intressanta titlar att klicka hem... ;-) Bland annat hittade jag en länge eftersökt favorit, "I syrenernas tid" av Inger Wikström-Lindgren - äntligen, den boken har jag sökt jättelänge! Blev ytterligare några titlar också, så nu väntar jag bara på att de ska dimpa ner i brevlådan så jag får ställa upp dem i bokhyllan. (Jag har redan läst dem.)

De flesta böcker jag köper är sådana jag redan läst som var så bra att de garanterat förtjänar en plats i bokhyllan, undantaget möjligen några billiga fynd på loppis som att döma av baksidestexten möjligen kan vara läsvärda, samt naturligtvis böcker om ämnen som intresserar mig av författare jag vet att jag tycker om.
Mitt senaste inköp (innan Bokbörsen) var ett exempel på det senare, det innehöll bara tidigare olästa titlar, bland annat dessa:

* Brott i Sverige - Dag Öhrlund
* C - Anna Benson
* Det händer nu - Sofia Nordin

Samtliga är dock lästa nu (bra alla tre!) och uppställda i bokhyllan. Det är en härlig känsla när man kan ställa in ytterligare en bra bok i samligen i bokhyllan (-hyllorna...) Man kan nog lugnt säga att böcker är min hobby... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0